2010. január 6., szerda

Szalagos farsangi fánk


 Családi kérésre készült tegnap és ma még egyszer. A recept eredete természetesen Limara, de néhány apró változtatás van benne.
Hozzávalók:        8 cm átmérőjű fánkszaggatóval kb. 20-22 db lesz belőle
70 dkg finomliszt
5 púpos ek.porcukor
1 tk.vaníliakivonat
1 narancs reszelt héja
1 egész tojás
3 tojássárga
7 dkg olvasztott vaj
1/2 dl rum
4-4,5 dl tej
3,5 dkg friss élesztő

A hozzávalókból lágy tésztát dagasztok először csak 4 dl tejjel, ha szükséges, akkor hozzáteszem még a maradék fél dl-t is. Duplájára kelesztem, ez kb. 40-50 perc. Lisztezett deszkára borítom, két centi vastagra nyújtom és kiszúrom a fánkszaggatóval.
Konyharuhával letakarva kelesztem még fél órát. Olajat melegítek közepes lángon egy nagy fedeles edényben,majd kisebbre veszem a lángot alatta.
A fánkok közepét benyomom az ujjammal egészen az aljáig, majd az olajba teszem a benyomott felével lefelé. Fedő alatt sütöm 1,5 percig, megfordítom és a másik felét fedő nélkül is eddig.
Vigyázni kell, az olaj ne legyen túl forró, mert megég kívül a fánk, belül meg nyers marad.
Papírtörlőre szedem, lecsöpögtetem. Baracklekvárral tálalom.

19 megjegyzés:

Edó írta...

De regen nem ettuk mar eme csoda fankot!Nagy kedvencunk!

Nezz be hozzam,dijat adtam neked!

Lekvároskukta írta...

Igaz, nem vagyok egy nagy fánkos, de ezek gyönyörűek lettek :))
Ráadásul Anyukám tányérját látom nálad :))

szepyke írta...

A francba, és én ezt kihagytam...
:)))

L.Krisztina írta...

Szeretem :) tényleg most indul a fánk szezon:)))

Andi írta...

Jaj istenem ez nem ér!!! Most kezdtem a diétát! Gyönyörűek!!!

Bodzás Vendégház írta...

Ki a karácsonyból, s máris farsangolunk...? :) Nálunk is előfordul ez a finomság farsang nélkül is.

Notburga írta...

Gyönyörüek lettek a fánkjaid! Gratulálok. Biztosan olyan finomak is, mint amilyen szépek.

Unknown írta...

Megsütöttem, és tényleg olyan finom, hogy csuda!Még ilyen finit nem ettem soha! Köszönöm ezt a receptet!

Gasztroboszi írta...

Nagyon szép! Isteni finom, én is diétázom, úgyhogy csak szemet gyönyörködtetni jöttem. :)
Meg arra kérni, hogy kukkants be hozzám!

Vali írta...

Pont a napokban gondolkodtam a fánkon, de elvetettem, mert nem tudok 2 db-nál megállni.

Moha írta...

Edó köszönöm!

Lekvároskukta köszönöm!

Szepy készítek neked amikor szeretnéd!

L.Krisztina fánksütésre fel!

Andi akkor csak gyönyörködhetsz benne sajna!

Bodzazsuzsa ez most tényleg gyorsan jött, de lesz még többször nálunk is.

Notburga köszönöm!

Bon-bon nagyon szívesen! Örülök, hogy jól sikerült és ízlett is!

Gasztroboszi megyek!

Vali nálunk a 23 db úgy eltűnt, hogy kettőt sem pislogtam:) Pedig nem kicsik...

Tinkmara írta...

Jaj, nekem, de gyönyörűek... a nyálam... :)) nyelem.

Moha írta...

Tinkmara :))) Köszönöm!

Julika írta...

A párom ma reklamálta, hogy mikor sütök már fánkot. Úgyhogy hétvégén szerintem nálunk is terítéken lesz. Én is Limara recije alapján szoktam készíteni. Isteni finom ! Ezek nagyon szépek lettek Moha !

Moha írta...

Julika köszönöm! Tulajdonképpen miért is csak ilyenkor sütjük? A család biztos megenné egész évben...

Latsia írta...

Nagyon szépek lettek a fánkjaid! de mi az, ami nem az Nálad? Most lapozgatok vissza és minden egyes étel szemgyönyörködtető, és nyilván ugyanolyan finom is. Bővítenem kell a szótáramat, mert már nem találok több kifejezést a szép -re!:-)

Moha írta...

Latsia köszönöm szépen!

Raindrop írta...

Moha, te vagy az Alföldiné?
Mert a fotó a tiéd:

http://www.life.hu/life/recept/index.html?recept_sysuri=recept_recipe&recept_id=1298&forum_page_index=1

Moha írta...

Raindrop köszönöm, hogy szóltál, nem én vagyok Alföldiné!

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...